ServisSpamCheck
Může se stát, že některý server začne odmítat poštu našich klientů s hláškou, že náš server rozesílá spam. To může mít různé důvody. Většinou to bývá tím, že se poštovní server klienta objevil na nějakém blacklistu a server, který poštu od klienta přijímá, kontroluje přítomnost klientského serveru na tomto blacklistu.
Blacklistů je mnoho, každý server navíc může používat vlastní blacklist. Nicméně existují weby, kde lze prověřit přítomnost klientského serveru na mnoha blacklistech najednou a to například:
Seznam hlavních blacklistů a popis jak to funguje
Pokud server na blacklistu najdete, je dobré prověřit, jestli skutečně klientský server nerozesílá spam (popř. to mohou být i stanice/servery umístěné z pohledu Internetu za tímto serverem).
Většinou lze provozovatele daného blacklistu požádat o vyřazení z blacklistu, nicméně prověření by mělo předcházet, jinak se může stát, že se klientský server dostane do blacklistu znova.
Na dobu než server bude vyřazen z blacklistu lze nastavit, aby pošta pro danou doménu odcházela přes jiný server - to jen aby byl jasný nástin řešení.
Pokud server na žádném blacklistu nenajdete, nezbývá než kontaktovat správce serveru který klientskou poštu odmítá (a opět lze dočasně odesílat poštu přes jiný server, ať už na Linuxu nebo MS Exchange)
SMTPDiag - utilita Microsoftu na diagnostiku problému se SMTP na Exchange serveru nebo IIS/SMTP serveru