ProvozOpentisPripominky
Obsah
Opentis
Kategorie zakázek
Navrhuji jit cestou nejmensiho odporu a nelikvidovat na posledni chvili to co je zavedene, tedy ponechat dvouurovnove kategorie a podkategorie, s tim ze to jak se budou finalne volit a zobrazovat jeste doresime. Pro zacatek zrusme ovsem nektere podkategorie, protoze se opravdu nepouzivaji a jejich prinos je nulovy
Prodej
zachovat nabídka, nákup, vyskladnění, instalace, doprava, fakturace. Kontakt schovat pod nabidku, montáž pod instalaci
Sítě
zachovat nabídka, nákup, vyskladnění, realizace. Přidat doprava a fakturace?
Servis/Linux servery/Windowsservery
zachovat doprava, v domečku, u klienta a ostatní. Kontakt a vzdálený zásah zrušit a pokud tam náhodou něco je tak dát pod ostatní.
Linux servery přejmenovat na Linux
Nevím jestli má nějaký smysl kategorie 2connect, podle mě spíše ne, pokud tam něco je přihodit to pod Linux-ostatní
Kategorie webhosting - zakázky hostingu a domény budeme dávat pod Linux? nevím kolik jich je a aby to pro Lídu atd bylo přehledné, byl bych pro mít je spíš zvlášť
Reklamace
kategorii bych rozšířil na Reklamace a externí servis (tj. bych do ní dával vše co vozíme do servisů, ať už je to v záruce či nikoliv
myslím že smysl mají tyto kategorie: doprava, domeček-otestovat, v servisu
Internet?
Petr Dvořák mi řekl ať to pořeším zítra s Radkem
Office?
pro mě by mělo smysl mít podkategorii auta, ač dnes nikde zvlášť vyfiltrovaná není a řeší se oklikou přes odběratele Auta (nevím jak důsledně)
možná by mělo smysl odlišovat zakázky typu platby (jde obvykle o platby po splatnosti atd) a ostatní, ale to ať posoudí holky které s tím pracují nejvíce
napadlo mě jestli by si člověk sám nemohl vytvářet vlastní pohledy na základě kategorií a podkategorií které si nakliká..
Zakázky obecně
Komentář 10.7.2012
- co třídění zakázek podle stáří, ve starém systému jsem používal
- v dashboardu klienta mi není zřejmé který email je fakturační
- přímo ze zakázky není proklik do fakturace daného klienta.. možná to nebude třeba ale bylo to praktické :)
- když ve vláknech reaguju na téma, nemohlo by se v názvu Téma komentáře objevit téma komentáře na které reaguji
- lze u konkrétního komentáře zvolit jestli ho pošlu mailem nebo nepošlu - ideálně bez ohledu na nastavení daného člověka? Ve starém systému toto je možné hned dvěma způsoby (urgentní zakázka chodí mailem, případně je zaškrtávátko)
- uvodni stranka - byl bych pro zachovani stavajici koncepce Trumpet, kdy po prihlaseni se objevi stranka s mymi zakazkami/ukoly a dale vidim kategorie zakazek ktere mam pravo videt
PAVEL: upraveno
- plytvani mistem - na vetsi plose vidim min informaci najednou nez driv. implicitne je zrejme zvolen vetsi font nebo vetsi misto napriklad pro vypis zakazek.. ve starem systemu lze udelat vice veci ze zakazky primocareji. bez ironie bych doporucil podivat se do stareho systemu a zkouknout kolik toho clovek vidi po rozkliku do zakazky a na jak malem prostoru. me se v tomto stara koncepce libi
PAVEL: zobrazení komentářů převzato z Trumpet, defaultní vzhled komentářů si uživatel může zvolit v Osobní/informace a nastavení/Defaultní komentáře v zakázce. Reagovat by se ale stejně mělo ve vláknech, ať ty informace mají nějakou strukturu
- razení v nadpisu zakazky po jejim rozkliku bych navrhoval aby položky nadpisu byly oddelene jako driv. je potreba mit tam pocet resitelu, kdyz jsou nize vyjmenovani? (pripadne co moznost prokliku pres pocet resitelu na jejich seznam.. kdyz uz to tam tedy mit. dale bych navrhoval zachovat moznost prokliku pres nazev odberatele do kontaktu jako driv a celý řádek bych začal nikoliv názvem zakázky, ale jejím číslem a klientem jako dřív
PAVEL: nadpis zakázky upraven, proklik do detailu klienta už není potřeba protože hned o pár pixelů výš je dashboad, kde může uživatel zobrazit všechno o danym odběrateli
- v implicitnim pohledu na zakazku nejsou skoro zadne informace a je treba preklikavat. neni videt kategorie zakazky - to driv bylo hned. ted je to ve vyhrazene zalozce, obavam se ze to pak lidi budou pouzivat minimalne. to vidim jako cestu zpet, a navrhoval bych zkombinovat to tak jako v Trumpetach nebo nejak podobne
PAVEL: to je problém, protože Lukáš chtěl aby zakázka mohla být v X kategoriích najednou, a teď řešitelů může být X, lidi v kopii je X, kategorií je X nastává problém, jak to přehledně vypsat všechno najednou
- v opentisu abych neco v zakazce zmenil, musim kliknout na reagovat. neni to krok navic? co to mit rovnou v pohledu ala http://opentis.uvt.cz/main.php?c=projects/project-detail&id=14710, pripadne rovnou vcetne panelu prace?. navic bych implicitne chtel byt na zalozce zakazky Vse a v pripade potreby si prekliknu
PAVEL: zobrazení komentářů převzato z Trumpet, defaultní vzhled komentářů si uživatel může zvolit v Osobní/informace a nastavení/Defaultní komentáře v zakázce. Reagovat by se ale stejně mělo ve vláknech, ať ty informace mají nějakou strukturu
- pri zadavani zakazky mit moznost rovnou nastavit datum reseni, jako driv? "Komu" změnit na Řešitel. dale pri zapisu zakazky musim rolovat obrazovku abych naklikal vsechny udaje. drive to nebylo nutne. co sprahnout kategorii zakazky s resiteli, tak ze zvolim kategorii a tim je implicitne dane ze volim jen z resitelu dane kategorie.. s tim ze volitelne muzu pridat i jine?
celkově mám obavy že to pro lidi bude komplikované, i ve starém systému, kde je spousta věci v zakázce vidět hned mají lidi problém dodržovat nějaké zásady, něco si najít atd., psát zakázky tak jak je třeba.
nepřijde mi nový systém více userfriendly.
Emaily
nevim jestli je dobra filosofie veskere komentare atd implicitne posilat mailem. nebude toho trochu moc? dle meho nazoru by stacilo posilat mailem volitelne (tato moznost jakz takz byla drive)
kdyz uz, tak myslim ze by chtelo aby v mailu - at uz v tele nebo v predmetu zakazky byl nazev klienta
Soubory
přidání souboru asi nefunguje. kliknu na Přidat, podle historie to proběhlo, ale soubor se nepřidá do seznamu souborů
PAVEL: ssoubor tam byl a je, jenom si odhalil chybu v zobrazení, je nastaveno X povolených přípon, ale přípona tvého souboru byla velkými písmeny a proto byl soubor zamítnut k zobrazení, opraveno
Kontakty
myslim ze je treba odlisovat korespondencni a formalni adresu tak jako drive! stejne tak mit vice kontaktu, ve stavajicim navrhu neni misto na kontakty na jednotlive lidi v dane firme. spoustu mista zabira primy vhled do skladu a do faktur.. nemyslim ze to je treba.
ja bych zkombinoval starou podobu kontaktu klienta kde jsou videt adresy, lidi, atd a jen ten seznam tlacitek, ktere si clovek rozklikne kdyz potrebuje (proklik na zakazky, sklad, doklady, pausaly)
- fakturacni email je v realite casto jiny od kontaktniho emailu, tez moznost vice fakturacnich emailu je dobra
- položky v kontaktu nejsou dle důležitosti
- dale bych byl pro zavest kategorie klientu - podle sluzeb ktere od nas odebiraji. dnes mame v systemu 5000 kontaktu a nelze jednoduse vyfiltrovat napr. wifi klienty, servisni klienty atd. proste stale pracuju se vsemi klienty, i kdyz mi v 90% pripadu staci jen mala vybrana cast. tj. napriklad moznost je tridit podle druhu pausalu
- zachoval bych princip manažera klienta a případně 1-2 zodpovědných osob, které bych nazval primární technik, sekundární technik
PAVEL: každý klient má nyní 2 pracovníky: Zodpovědná osoba 1, Zodpovědná osoba 2, jejich označení už je triviální
- chybí možnost prokliku to tiki
PAVEL: doplníme
- co moznost importu exportu vCard? clovek by si vyfiltroval potrebne klienty a nasypal vse do telefonu
PAVEL: asi budoucí funkce
Evidence
- nenašel jsem seznam a kontakty zaměstnanců
PAVEL: http://opentis.uvt.cz/main.php?c=evidence/users
aktivita
- používám evidenci http://jalovice.uvt.cz/Evidence/historie/index.php, abych viděl kdy naposledy se daný uživatel přihlásil, neříkám, že ji potřebuji v té původní podobě, nicméně nové provedení se mi jeví nepřehledné. navrhoval bych spíše seznam uživatelů dle abecedy. Osobně mě nezajímá pořadí "kdo naposled", ale "kdo kdy"
PAVEL: aktivita je buď přímo pod menu Evidence nebo v přehledu uživatelů, kde je to jak podle abecedy, tak podle kdo naposledy http://opentis.uvt.cz/main.php?c=evidence/users , pro adminy ještě bude nástroj, kde budou moci sledovat podrobnou aktivitu, tedy kde zapisoval komentáře atd.
Doklady
kdyz je rozliseno faktura bezna, spotreba, ztrata, melo by byt zachovano i paragon bezny a spotreba. je vyuzivan. dnes v opentisu je jen paragon oficialni
PAVEL: Paragon neoficiální chtěla Zuzka zrušit, není v Trumpetách ani v Opentisu.
Výkaz a plán práce
nenašel jsem, používám dost často
PAVEL: pracuje se na něm
Sklad
Třídění ve skladu.. bych nekopíroval z Oblohy tak jak je, ale určitým způsobem sumarizovaně. pokud bude při naskladňování třeba dodržovat všechny kategorie které se používají na obloze, nebude s tím moc práce?. nevím jestli to má smysl, mít tolik kategorií ve skladu s ohledem na množství zboží jednotlivých koncových kategorií které skladem v některých kategoriích projde.