Loading...
 
[Zobrazit/Skrýt nabídky vlevo]
[Zobrazit/Skrýt nabídky vpravo]

OptimalniServis

Klíčové vlastnosti SamoDomo

* instalace Windows XP OEM/CORPORATE/SELECT na počítač s minimálními nároky na člověkohodiny

* nutná je pouze příprava a následné "doladění" podle individuálních požadavků klienta

Klíčové vlastnosti RemoteAdmin

* pravidelná aktualizace sw v klientské stanici

* možnost naplánovat jakoukoli změnu v nastavení/filesystému lokálních Windows

* není nutná fyzická přítomnost v místě, kde se nachází klientská stanice

Společné klady:

* odpadá rutinní práce

* odpadá obtěžování uživatele při práci

* značná úspora člověkohodin

Společné zápory:

* systémy se musí udržovat "čerstvé" (ručně)

* při návrhu/nasazení se musí respektovat zvláštnosti stanic/klientů

* instalovaný sw zatím není rozdělen do kategorií, počítače zatím nejsou rozděleny do kategorií - toto se musí doprogramovat

Všeobecná použitelnost, nasazení u jiných klientů:

* principielně lze, ale v tuto chvíli by to znamenalo udržovat u každého klienta verzi přizpůsobenou místním podmínkám


Zamyšlení nad pravidelnou údržbou

* automatické vymazávání: TEMP, CACHE, FOUND - nebezpečné

* automatické spouštění chkdsk, registry optimizer a podobně - sice málo, ale také nebezpečné

* automatické spouštění antivirové kontroly všech souborů v PC a na serveru - OK, ale v případě falešného poplachu nebezpečné

Automatické zálohování dat
v doméně u stacionárních počítačů víceméně zbytečné, pokud někde není nainstalován nějaký úzce specializovaný program, jehož instalace a konfigurace do čistých Windows je natolik komplikovaná a složitá, že se vyplatí mít zálohu

notebooků je nutné zvážit krom jiného tato hlediska:

* obtěžování uživatele při práci

* dostupnost notebooku v síti

* uživatelský profil (místní/cestovní)
dále se nabízí možnost zálohovat notebook na externí USB HDD (poučit uživatele, co má dělat: připojit a pustit ikonu) a ponechat tak tuto zodpovědnost na bedrech uživatele (i v tomto případě může software uživatele upozornit, že dlouho nezálohoval)

Proškolování obsluhy
pravidelné by mělo být i proškolování uživatelů s důrazem, na to co nedělat (např. ukládat dokumenty do tempu nebo cache) a jak udržovat pořádek v dokumentech (obecně v souborech), každému by měl být objasněn význam cestovního profilu (aby nebobtnal)

Evidence hw a sw

* prevence (restrikce práv, skenování)

* pravidelné scany

* reporty okamžitě dostupné pro servis

* hlídání klíčových položek (např. místo na disku, expirace antiviru, ale třeba i stav tonerů)

* cílený softwareový audit
toto je natolik specifická oblast IT, že je potřeba zvážit, zda:
a) nebude lepší přenechat specializovaným firmám a audit pouze koordinovat (objednávat a řešit až "nálezy" auditu)
b) vyčlenit pracovníka, který se tím bude plně nebo alespoň z větší části zabývat (výběr nástrojů, plán auditů, realizace auditů, sanace nálezů, jednání s klientem - doporučení dalšího postupu jak v případě komplikací, tak i v případě, že je vše OK s výhledem do budoucnosti)


Created by stec. Last Modification: Pondělí 04 of únor, 2008 14:09:13 CET by stec.